Funkcionális Fascia Tréning

Michaelle Edwards szerint, nem léteznek egészségi problémák csak életvezetési hibák. 

A krónikus betegségek leggyakoribb oka nem a genetika, nem is a sors csapása, hanem saját nem megfelelő életmódunk. A stresszes mindennapok, a mozgás hiánya, vagy éppen a túlzásba vitt, egyoldalúan űzött sport, a kiegyensúlyozatlan táplálkozás mind-mind komoly mozgásszervi-, keringési-, emésztési- és egyéb kórok kialakulásához vezetnek. Mindebből egyenesen következik, hogy a betegségek megelőzése illetve a gyógyulás elképzelhetetlen az egyén aktív közreműkődése, valamint kisebb-nagyobb életmódváltás nélkül.

A fascia tréning másképp nyúl a krónikus problémákhoz (mint pl. helytelen testtartás, hátfájás, derékfájdalom, gerincsérv, csípőfájdalom, nyakfájdalom, fejfájás, stb.) 

A teljes testet, ezen belül is a kötőszöveti hálót kezeli!

Ha a fascia sérül, sérülnek a csontok, izmok, ízületek (törés, szakadás, rándulás, ficam). Ha veszít folyadéktartalmából és rugalmatlanná válik, "kiszárad", merevnek érezzük magunkat, hamarosan jelentkezik a krónikus fájdalom, és sajnos egyáltalán nem biztos, hogy a probléma valóban onnan származik, ahol a tünetet észleljük.

A fascia egyik legjellemzőbb tulajdonsága az alkalmazkodóképesség. Ha rendszeres fizikai vagy pszichés stressznek tesszük ki, megváltozik szerkezeti összetétele, hogy megfeleljen az igényeknek. De, ha a fasciát fokozott tenziós erőknek tesszük ki (tehát rendszeresen és megfelelően eddzük), nő a sejtek száma, mérete, hullámossá válnak a rostok és fokozódik a kollagén termelés. 

Minél jobban eddzük tehát a fasciát, annál rugalmasabb és jobban terhelhető! 

Mindössze 10-15 percre van szükségünk hetente 2-3 alkalommal ahhoz, hogy a fascia edzésével fiatalon és egészségesen tartsuk a testünket.

A fascia tréning gyakorlatai stimulálják, regenerálják, táplálják és életerővel töltik fel a kötőszövetet, így az izomedzés hatékonyabbá, mozgásunk pedig összehangolttá és elegánssá válik. Erősíti és rugalmassá teszi a szalagokat, ínakat, így jelentősen csökken a különféle sérülések veszélye. A fascia edzése fiatalon és fitten tart, valamint segít megszabadulni a krónikus fájdalmaktól.

A Funkcionális Fascia Tréning célja tehát:

  • A testkép és a testtudat javítása,
  • A csontrendszer összehangolása, támasztása,
  • A tenzegritás (rugalmas stabilitás) biztosítása,
  • Az ellenállóképesség növelése,
  • Az erőfeszítések csökkentése,
  • Mozgásterjedelem javítása,
  • Krónikus fájdalmak csökkentése,
  • Sportmozgások hatékonyságának növelése,
  • Az izommunka hatékonyságának javítása,
  • Sérülések megelőzése, regeneráció lerövidítése,
  • Kollagéntermelés fokozása, mátrix víztartalmának növelése.

Csoportos óráink (60 perc):

Minden héten kedden 17:30 órakor

Minden héten csütörtökön 8:00 órakor

Helszín: Győr-Kisbácsa, Csutora utca 6.

Kényelmes, sportos ruházat és polifoam szükséges! Az esetleges változásokat az Aktuális menüpont alatt és a Facebook oldalunkon tesszük közzé.

A férőhelyek korlátozottak, ezért minden esetben BEJELENTKEZÉS szükséges!

Bejelentkezést E-mailen, Telefonon, Messengeren Bármelyikünknél megteheted. Adatainkat a Kapcsolat menüpont alatt megtalálod.

Az Egyéni Fascia Tréningre szintén bejelentkezés szükséges az alábbi időpontfoglaló rendszeren keresztül: 

Online Fascia Tréning óráinkról pedig itt találsz információt: Online Fascia Tréning