Sportprevenció és -Rehabilitáció

A Prevenció célja a megelőzés. 

Le sem szeretnénk sérülni! Nem igaz? Egy sérüléshez, nem kell sportolnunk! Az Achilles-ín úgy is el tud szakadni, hogy rosszul lépünk. A térdünk tud fájni, pedig nem csináltunk "semmit". A derékról nem is beszélve, azt csak úgy fáj! 

A fájdalom az első lépés egy sérüléshez, mivel akkor már nem "rendeltetésszerűen" használjuk a testünket. Bármilyen testrészünk huzamosabb ideig fáj, már kompenzál a test. Néha nem is érezzük, hogy fáj, mert a teher, amit cipelünk édes. Igen az anyukákra gondolok, akik egy oldalon viszik a gyermeküket, először a hasukban majd az egyik oldalukon, a test alkalmazkodik a megváltozott testhelyzethez. Észre sem vesszük, olyan szépen kikorrigálja a testtartásunkat.

Az a fájdalom, amire már reagálunk is, sokkal később jön, és akkor már megyünk minden hová, hogy segítsenek rajtunk. Itt már nem megelőzésről beszélünk, itt már rehabilitációról van szó.

A rehabilitációt alkalmazunk akkor, amikor, törik, reped, szakad, részlegesen szakad, zúzódik, bármelyik csontunk, ínunk, szalagunk, szövetünk. 

Mi is lehet az oka? Sérülés, túlterhelés, gyenge izomzat, helytelen testhelyzetben végzett mozgás, az izmok működési egyensúlyának megbomlása, flexibilitás hiánya, vagy akár a felkészületlenség is. 

Amit tudunk tenni, hogy a sportprevenció és -rehabilitáció folyamatát megtervezzük, irányítsuk és végig kísérjük, azaz panaszmentessé tegyük és visszavezessük a sportolót, hobby sportolót, vagy egy anyukát, egy apukát, az edzésfolyamatba és a mindennapi életbe. 

Ennek érdekében személyre szabottan kombináljuk a legmodernebb fizikoterápiás kezeléseket (gyógymasszázs, triggerpont terápia, kinesio-tape, flossing stb.) az aktív mozgásterápiával.

Célunk az, hogy a lehető legrövidebb idő alatt érjünk el valódi és tartós eredményt. Az akut ellátás után (jegelés, nyugalomba helyezés, fáslizás, megemelés) a fokozatosság betartásával egyénre formálva funkcionális gyakorlatokat végzünk, melyek magukban foglalják az egyensúly fejlesztésére irányuló, flexibilitást fokozó, sportág specifikus gyakorlatokat. 

Kezdetben a teljes ízületi mozgástartomány elérésére törekszünk, melyet az izom funkcionális erősítése követ. A hatékonyságát manuális technikák (gyógymasszázs, shiatsu) és flossing, kinezio-tape kezeléssel növeljük. 

Akár a sérülés megelőzése érdekében, akár már kialakult sérülés esetén is forduljanak hozzánk bizalommal, összeállítunk egy személyre szabott terápiás csomagot! Amennyiben a megelőzés a cél érdemes a test elemzéssel kezdeni, hogy egy tiszta képet kapjál magadról. Megtud, mi okozza az aktuális fájdalmadat, hol, mivel, melyik területtel kell dolgozni, és legyen egy viszonyítási alapod, honnan hova jutottál.